6 social media tips waar je niet zonder kunt.

We kunnen social media bijna niet meer wegdenken. Het is niet meer alleen om foto’s en korte berichtjes met vrienden uit te wisselen. Ook bedrijven maken er veel gebruik van. Om naamsbekendheid te creëren, mensen op de hoogte te houden en soms zelfs om te verkopen. Om ervoor te zorgen dat jouw social media kanaal meer bezocht wordt hebben we tips bij elkaar gezocht.

1. Interactie

We hebben het wel vaker verteld, maar… Als je interactie met je volgers hebt, behoud je je volgers en krijg je wellicht ook nieuwe volgers. Het is belangrijk om je volgers goed te onderhouden. Zo zorg je er namelijk voor dat ze je blijven leuk vinden en zullen ze je blijven volgen. Interactie kun je hebben door meningen te vragen, te reageren en berichten of foto’s leuk te vinden.

2. Reden om te volgen

Geef je volgers een goede reden om jou te volgen. Laat wat meer zien dan andere accounts en wees dus uniek. Denk hierbij aan een kijkje achter de schermen of extra en exclusieve informatie. Geef zo nu en dan een kortingscode. Deze laat je dan alleen zien op je social media kanalen. Ook een winactie via social media vinden volgers leuk, want dit geeft ze een extra reden om jouw account goed in de gaten te houden.

3. Maak gebruik van hashtags.

Om je naamsbekendheid te vergroten is het gebruik van hashtags erg belangrijk. Het gebruikmaken van willekeurige hashtags is niet zo effectief als een strategische hashtag. Populaire hashtags in jouw branche vergroten de kans voor een weergave in de zoekresultaten. Je doelgroep zoekt op deze veel gebruikte hashtags en komt zo gemakkelijk in aanraking met jouw account. Gebruik daarom hashtags waar jouw doelgroep in geïnteresseerd is.

4. Welke social media kanalen?

Het is heel erg belangrijk om te bepalen welke social media kanalen geschikt zijn voor jou. Kijk dus goed op welk kanaal jouw doelgroep zich vooral bevindt. En waar het social media kanaal vooral voor bedoeld is.
Instagram: Zorgt voor de meeste betrokkenheid. Gericht op foto’s.
Twitter: Voor updates en korte berichtjes, dit door het maximum van 280 tekens.
YouTube: Een uitstekend kanaal als je beschikt over de middelen om te profiteren van de populariteit van online video’s.
Facebook: Meest populaire kanaal met meer dan 2 miljard gebruikers. Beschikt over het grootste aantal vaste gebruikers.
Linkedin: Een heel zakelijk kanaal. Vooral gericht op zakenmensen en ondernemers.

5. Ken je doelgroep.

Voor een succesvol account is het belangrijk dat je je richt op de doelgroep. Gegevens die je moet weten zijn bijvoorbeeld: geslacht, leeftijd, interesse, gemiddeld inkomen en woonplaats.
Hoe kom je hier achter?
– Verzend enquêtes per mail
– Interviews met klanten
– Statistieken bekijken

6. Statistieken

Hoe weet je nu of iets aanslaat bij jouw volgers? Dit kan je terug zien in de statistieken. Het is belangrijk dit regelmatig te doen. Je ziet hier hoe vaak iets is bekeken maar ook welk geslacht, leeftijdscategorie en plaats het vooral heeft bekeken. Het is per social media kanaal verschillend hoe uitgebreid je dit kunt zien.

We hopen dat jullie iets aan deze tips hebben gehad. Vragen? Neem dan gerust contact met ons op!

Instagram, Social media

Geef een reactie