Vero: Het nieuwe Instagram?

Wie recent op de hoogte is geweest van nieuwe ontwikkelingen op social media heeft vast wel een paar keer van Vero gehoord. De “nieuwe” social media app (ofja niet nieuw de app bestaat al sinds 2015) word nu ineens massaal gedownload. Waar de koplopers (Facebook, Instagram, Twitter en Snapchat) eerst zo leuk waren, zijn ze nu regelmatig een bron van irritatie geworden. De ene na de andere advertentie komt voorbij, de algoritmes gooien je hele feed overhoop en elke dag worden steeds meer persoonlijke gegevens van je verzameld. Vero belooft een ‘echte’ app te zijn, zoals de Italiaanse naam van het sociale medium luidt (Vero is het Italiaanse word voor echt). “We gebruiken geen algoritmes en we hoeven ook geen persoonlijke gegevens van je,” aldus een van de makers, miljonair Ayman Hariri.

Volgens kenners wordt de app groot. Misschien zelfs groter dan onze huidige favorieten als Instagram, Snapchat en Facebook. Waarom? Vero bevat alles wat je wil en mist juist alles wat je niet wil.

Vero biedt verschillende mogelijkheden om gave content te delen. Het is de plek waar je content ten toon kunt stellen aan een wereldwijd publiek. Volgers zien jouw content altijd op het juiste moment, en niet drie dagen later (I’m looking at you Instagram). Daarnaast kun je in de app linkjes plaatsen naar interessante artikelen of blogs. Ook kun je al jouw favoriete dingen delen: van een boek, tot aan een serie, film of een artiest. Deze content komt vervolgens als een grote verzameling op je Vero feed terecht.

Voordelen van Vero:

1. Delen van eigen content
Vooral de manier waarop je je eigen content op Vero kunt delen spreekt mij aan. Een van de grootste voordelen daarbij is dat de kwaliteit van de video’s en foto’s die je deelt vele malen beter is vergeleken met Instagram. Waar Instagram de kwaliteit van de beelden verslechterde, zorgt Vero juist voor een goede kwaliteit. Zo komen foto’s en video’s pas echt goed over! Heel handig als je als interieur influencer mooie foto’s van je interieur wil plaatsen. Het delen van de content die je maakt komt veel beter tot uiting.

2. Inspiratie opdoen
Naast dat je zelf content kunt plaatsen kun je dus ook inspiratie opdoen. Het leuke aan Vero is dat het een grote verzameling is aan content. Zo kun je in de Vero ‘collections’ alle posts van vrienden en volgers terugvinden en bekijken op een overzichtelijke manier. Ook kun je gewoon zoeken op hashtags.

3. Geen advertenties!
Nog een voordeel is dat er geen advertenties worden getoond. Vero claimt dat ze in de toekomst nooit gebruik zullen maken van advertenties. Hier heb ik nog wel wat twijfels over mocht het platform wereldwijd doorbreken. Want uiteindelijk zullen bedrijven toch reclame willen maken op een bekend platform. En dat aanbod gaan ze hoogstwaarschijnlijk niet afslaan.

4: Privacy
Het laatste voordeel is dat het social media platform goed heeft nagedacht over de privacy settings. Zo kun je in de app aangeven wie jouw content mag zien. De groepen bestaan uit: close friends, friends, acquaintances en followers. Ideaal als je niet wilt dat iedereen jouw content te zien krijgt.

Nadeel van Vero:

1. Betalen
Een nadeel van Vero is dat je in de toekomst waarschijnlijk voor de app moet gaan betalen. Vero geeft op hun website aan dat de app voor de eerste miljoen gebruikers levenslang gratis te gebruiken is, maar daarna moeten gebruikers voor de app gaan betalen.

Dan blijft alleen nog de vraag over: wordt de app net zo populair, of populairder, dan Instagram of Facebook? Of is de app alleen nu even populair in verband met het oneindige budget van de miljonair die Vero heeft bedacht? Time will tell!

Nieuwsgierig geworden en ben je ook toe aan wat nieuws? Dan raad ik je aan om Vero uit te proberen. De app is beschikbaar voor zowel iOS als Android.

Heb je nog vragen of kunnen wij jou nog ergens mee helpen? Neem dan contact met ons op!



Bron: Dutchcowboys.nl
Bron: Glamour.nl

Bedrijven, Development, Influencers, News, Social media

Geef een reactie