Trends voor 2018

Vinden jullie ook niet dat de tijd vliegt? Voordat je het weer is het alweer 2018. Dit leek me een goede gelegenheid om alvast de trends van 2018 met jullie te delen. Wat zijn nou eigenlijk de trends voor bloggers, Instagrammers, YouTubers en meer? Ik deel ze met je!

Bloggers

Net zoals bij bedrijven is het belangrijk om als blogger een strategie te hebben. Dit klinkt nu misschien een beetje te heftig, maar zo is het niet. Het is bijvoorbeeld al één stap als je voor alle (of een aantal) feestdagen bepaald wat je dan wilt delen op je blog. Misschien inspiratie voor cadeautjes met Kerst, moederdag of zelfs Valentijnsdag. Het kan allemaal. Bovendien zorg je ook voor meer rust in je hoofd als je dit al af hebt! Wat daarbij ook erg goed helpt is om je blogs in te plannen. Heb je een WordPress website? Dan kun je een Plug-In downloaden waardoor je alles kunt inplannen. Super handig.

Je wilt dat mensen elke keer terugkeren naar jouw blog. Het is dus belangrijk dat ze weten wat men bij jou kan verwachten. Zorg bijvoorbeeld voor een terugkerend onderwerp! Let daarnaast ook op de onderstaande punten:

  • Lengte van je blogs;
  • Tijd waarop je de blogs plaatst;
  • Herkenbare huisstijl bij vaste rubrieken;
  • Verwijs naar oudere blogs.
  • Een handige tip is om te kijken naar je oudere blogs en deze te updaten! Kijk eens goed of sommige links nog wel kloppen, misschien moet je iets nieuws toevoegen. Als je veel blogs hebt staan, dan is dit natuurlijk een behoorlijke klus, maar je kunt ook kijken welke oude blogs het beste worden gelezen. Dan pas je gewoon deze aan!

    Instagram

    Voor Instagram is de verwachting dat er een vernieuwing komt voor de Story’s, waaronder vooral de boomerang functie. We zullen trouwens ook zien dat steeds meer mensen mini vlogs gaan opnemen met de Story’s. Dus… wen maar alvast aan de camera, haha. 😉 Een andere trend voor Instagram is “sandwiching”. Dit houdt in dat er bewust voor wordt gekozen om een bepaalde foto te sponsoren tussen de ‘normale’ foto’s door. Dit zou ervoor zorgen dat het algoritme van Instagram jouw account meer laat zien bij anderen. Ook las ik iets over deze hashtag: #algorithmhacks. Waarschijnlijk worden daar in 2018 meer “hacks” op gedeeld.

    Facebook

    Ik las dat er in 2018 nóg meer wordt ingespeeld op online shoppen op Facebook. Dit is bijvoorbeeld door middel van advertenties die daar speciaal voor worden ingezet. Ook zagen we al in 2017 dat er op Facebook de mogelijkheid is om Story’s te delen, oftewel disappearing content. Zelf geloof ik er niet echt, maar goed, ik (Mariëlle) heb ook geen Facebook, dus misschien is dat voor jou anders.

    YouTube

    Ik denk dat voor YouTube belangrijk is om te weten dat er ZOVEEL content is en je daar echt uit moet springen met jouw YouTube kanaal. Kijk dus wat er niet is en bedenk er iets voor. Een serie bijvoorbeeld. Daarmee zorg je ervoor dat je kijkers trekt en bij je houdt. Wist je trouwens dat je ook live kunt gaan op/met je YouTube kanaal? Heb je veel volgers op Instagram en nog weinig op YouTube? Geef dan op Instagram aan dat je live gaat op YouTube. Zo genereer je extra verkeer.

    Crossmediaal

    Het is belangrijk om vanuit elk social media kanaal naar een ander kanaal te verwijzen. Staat er een video online? Deel dit dan ook op Instagram, Facebook en welke social media kanalen je dan ook hebt. Zo zorg je voor meer groei op de kanalen die nog kleiner zijn.

    Ik hoop dat ik je wat meer heb kunnen vertellen over wat ons te wachten staat in 2018. Heb je een vraag? Of wil je meer weten? Neem gerust contact met ons op. Wij helpen je namelijk graag!

    Influencers, Instagram, Social media

Geef een reactie