Samenwerkingen tussen influencers en bedrijven: hoe gaat dat?

Misschien heb je zelf een blog of ben je via social media actief en heb je een groot bereik… Of je werkt vanuit een bedrijf en bent op zoek naar een influencer die écht bij jullie past en waar jullie mee kunnen samenwerken. Veel mensen vragen zich af: hoe werkt dat nou precies? Een samenwerking tussen influencers en bedrijven. In deze blog vertellen we je hier meer over. Waar moet je bijvoorbeeld op letten als influencer? Wat zijn de richtlijnen voor bedrijven? En hoe kom je tot de juiste match?

Influencers

Tegenwoordig zijn er enorm veel mensen actief op social media. Er zijn dan ook steeds meer bloggers, vloggers en iconen op het gebied van mode, interieur, beauty, sport en ga zo maar door. Een belangrijk aandachtspunt is dat je als influencer echt uniek moet zijn. Wat maakt jou anders dan al die andere influencers? Waarom wil een bedrijf met jou samenwerken?

Wat is jouw doel?
Jep, je leest het goed: wat is jouw doel? Daarbij bedoelen we niet alleen het commerciële gedeelte. Maar wat brengt jou bijvoorbeeld geluk? Misschien ben je ooit begonnen met het delen van foto’s als hobby en is het uitgelopen tot iets onverwachts. Kijk dus eens goed wat je precies wilt bereiken en schrijf dit op. Denk hierbij aan unieke samenwerkingen, het behalen van de media/pers, het inspireren van andere, een webshop starten… wat past bij jou?

Wie of wat past bij jou?
Zoals net is verteld is het belangrijk om echt uniek te zijn. Kijk dus goed naar wie of wat bij jou past. Welk bedrijf of merk sluit naadloos bij jou aan? Naast bedrijven kun je ook denken aan andere influencers. Organiseer bijvoorbeeld eens een keer een samenwerking met een andere influencer die echt goed bij jou past. Zo kan je ook van elkaars bereik gebruikmaken.

Bedrijven

Uiteraard gelden de bovenstaande punten ook voor bedrijven. Het opschrijven van realistische doelstellingen is belangrijk. Influencers kunnen hier namelijk aan bijdragen. Zorg echter wel altijd voor een juiste match. Geloofwaardigheid is the key.

Denk altijd aan de gevolgen
Ga je samenwerken met een influencer die een pittige stijl heeft of die niet op zijn/haar mondje is gevallen? Kijk altijd naar de gevolgen! Het kan namelijk effect hebben op het imago van een bedrijf. Instrueer de influencer dus goed en spreek af wat je wilt behalen.

Hulp nodig?

Samenwerken met influencers? Of juist op zoek naar een toffe samenwerking met een leuk bedrijf? Wij helpen je graag! Stuur ons een mail naar friends@socialconnectors.nl of vul onderstaand contactformulier in. Graag kijken we met je naar de mogelijkheden.

Bedrijven, Influencers, Samenwerkingen

Geef een reactie